Atsargų valdymas – kodėl jis toks reikšmingas?

Lauryna/ July 23, 2018/ Transporto logistika/

Visi puikiai žinome, kad įmonės apyvartinio kapitalo dalį sudaro atsargos. O augant klientų poreikiams ir produktų paklausai, įmonės privalo neatsilikti ir yra priverstos didinti savo atsargų kiekį. Kitaip tariant, atsargų valdymas, yra dalis bet kokios įmonės, siekiančios sėkmingai veikti. Pavyzdžiui, 50% didmeninių ir 20% gamybininkų kapitalo yra investuojama į atsargas. Vienas svarbesnių atsargų valdymo tikslų yra įmonės pelno didinimas, kurio siekiama nuolatos stebint ir keičiant atsargų lygį pagal prekių, produktų ar žaliavų paklausą bei mažinant logistikos sąnaudas. Atsargų valdymas yra svarbus veiksnys įmonės pelningumo augimui bei palaikymui. Todėl pagrindinis įmonių vadybininkų tikslas yra atsargų priežiūra, papildymas ir koordinavimas.

Atsargų valdymas

Logistikos sąnaudos skirstomos į kelis tipus atsižvelgiant į esamą atsargų lygį:
1.Sandėliavimo sąnaudos, kurių didėjimas priklauso nuo atsargų lygio. Šio tipo sąnaudos taip pat reikalauja ir tam tikrų išlaidų, kaip: mokesčiai, laikymas, saugojimas, draudimas, krovimas, nusidėvėjimas, vagystės, pirkimo palūkanos. Todėl, siekiant sumažinti sandėliavimo išlaidas, patariama užsakymus daryti dažniau, bet mažesniais kiekiais.
2.Užsakymo sąnaudos, kurių galima išvengti mažinant smulkių ir didinant stambių užsakymų kiekius. Užsakymo sąnaudos apima tokias išlaidas, kaip: viso komercijos skyriaus, ryšių bei buhalterių darbas.
3.Išnaudotų atsargų nuostoliai, kurie svarbiausi, tačiau apskaičiuojami sudėtingiausiai, nes jie tiesiogiai priklauso nuo klientų. Išnaudotų atsargų nuostoliai gali būti patiriami dėl mažų pardavimų, stabdomų užsakymų įgyvendinimo, sustojusios gamybos ar tiesiog dėl žaliavų trūkumo.

Jei atsargų valdymas yra vykdomas teisingai – įmonės pelningumas auga. Tačiau kartais atsargų valdymo neefektyvumas gali atnešti ir tokių nuostolių, kaip:

  • Prarandami klientai. Klientai, prieš įsigydami tam tikras prekes, visada pasidomi ir jų įsigijimo alternatyvomis. Tai reiškia, kad norint išlaikyti klientų lojalumą, būtina stengtis, kad atsargos niekada nesibaigtų, nebūtų stabdoma gamyba ir kt. Atsargų trūkumas ilgai nėra toleruojamas, todėl kažkada buvę lojaliais klientais, jie gali atsisakyti jūsų gaminamos produkcijos.
  • Atšaukiami užsakymai. Jeigu užsakymai yra nuolatos atšaukiami, tai reiškia, kad klientai privalo jų laukti, kartais netgi per ilgai. Todėl, didėjantis atšaukiamų užsakymų skaičius didina ir pardavimų praradimus.

Daugiau informacijos: vtranzitas.lt