Automobilių saugumo testai

Lina/ April 14, 2016/ Saugumas kelyje/

Jungtinėse Amerikos Valstijose veikia „Greitkelių saugos draudimo institutas“ (angl. Insurance Institute for Highway Safety arba trumpiau vadinamas akronimu IIHS). IIHS testų ir bandymų pagalba įvertinami du saugumo aspektai:

  • transporto priemonės galimybės atlaikyti avariją (angl. crashworthiness), atsparumą smūgiams — kaip gerai transporto priemonė avarijos metu apsaugo keleivius;
  • avarijų prevencijos ir sušvelninimo galimybės — technologijos, kurios gali užkirsti kelią avarijai arba sumažinti jos pavojų, žalą.

IIHS norėdami nustatyti automobilių atsparumą smūginėms apkrovoms juos vertina: gerai, priimtinai (patenkinamai), mažai rentabiliai (kraštutinis, ribinis įvertinimas) arba prastai (vertinimai angl. good, acceptable, marginal arba poor). Automobiliai gauna šiuos žodinius įvertinus atlikus bei įvertinus jų pasirodymą penkiuose automobilių saugumo testuose.

Aptarsime vieną iš IIHS testų — priekinio susidūrimo prevencijos (angl. Front crash prevention) testą.
IIHS įvertina stabdymo galimybes transporto priemonėje (su automatiniu stabdžiu) dviem būdais (dviem testais): esant 12 ir 25 mph (liet. 24,14 ir 40,23 km/h). Testai atliekami transporto priemonių tyrimų centre (angl. Vehicle Research Center) ant bandymams skirtų trasų, takų. Abiejų bandymų metu inžinierius (vairuotojas bandytojas) vairuoja transporto priemonę tiesiai į stacionarų taikinį, kuris imituoja automobilio galą. Kadangi susidūrimas su tikru automobiliu kelia grėsmę vairuotojui bandytojui (inžinieriui), o be to dar ir kainuoja didelius pinigus, todėl IIHS kaip pakaitalą naudoja pripučiamą taikinį, kuris imituoja priekyje esančią kliūtį — kitą automobilį.

Štai tokių bandymų metu automobiliai yra įvertinami ir reitinguojami. Vėliau automobilių saugumo testai yra viešinami ir žmonės pirkdami automobilius rinktis pagal saugumo balą.