Automobilių saugos pagalvės

Administratorius/ April 14, 2016/ Saugumas kelyje

Daugelį metų patikimieji saugos diržai buvo vienintelė pasyvios atramos, sulaikymo forma mūsų automobiliuose. Yra kilę nemažai debatų dėl jų veiksmingumo apsaugant automobilio keleivius nuo mirties ar sužalojimų, kritiškas nuomones ypač kėlė klausimas ar saugos diržai apsaugo vaikus. Nepaisant kontroversiškų nuomonių, daugelis valstybių priėmė įstatymą pagal, kurį kiekvienas automobilio keleivis privalo prisisegti saugos diržą. Statistiniai duomenys parodė, jog saugos diržų naudojimas išsaugojo tūkstančius gyvybių, kurių buvo galima netekti susidūrimų metu.

Oro pagalvių išradimas ir raida
Oro pagalvių koncepcija, kaip ir saugos diržų, gyvuoja jau daugelį metų. Automobilių saugos pagalvės (oro pagalvės) — minkštos pagalvės skirtos sušvelninti smūgį prieš susiduriant su kliūtimi. Pirmasis patentas buvo pateiktas, pripučiamam susidūrimo sušvelninimo įtaisui, per Antrąjį pasaulinį karą. Šis įtaisas buvo skirtas lėktuvams. Na, o 1980-aisiais metais pasirodė pirmosios komercinės automobilių saugos pagalvės. 1998 metais buvo sukurtas naujas saugos pagalvės modelis, nuo to laiko visi nauji, Jungtinėse Amerikos valstijose parduodami, automobiliai privalėjo turėti oro pagalves ir vairuotojo, ir keleivio pusėse. Ši taisyklė 1999 metais įsigaliojo ir lengviesiems sunkvežimiams. Kiek vėliau buvo sukurtos ir sėdynėje bei durelėse (abiejuose šonuose) montuojamos oro pagalvės. Šiandieniniai automobiliai peržengia dvigubų oro pagalvių ribą ir turi šešias ar net aštuonias saugos pagalves.

saugos pagalvės

Skeptiškas požiūris į oro pagalves jau praeityje
Statistiniai duomenys, nuo pat oro pagalvių privalomo naudojimo įstatymo įsigaliojimo iki dabar, rodo, kad jos sumažina mirties dėl tiesioginio susidūrimo riziką net 30-čia procentų. Nors oro pagalvės, kaip ir saugos diržai savo istorijos pradžioje, taip pat susilaukė kontroversiškų diskusijų, visgi saugos pagalvės yra rimtas vyriausybės ir pramonės bandymų bei testų objektas, o tai tik įrodo jų reikšmę eismo dalyvių saugoje.

Share this Post