Padangos automobiliui: kaip neapsirikti renkantis

administratorius/ September 8, 2015/ Automobilių dalys, Padangos/

Prieš pradedant rinktis padangas būtina išsiaiškinti, kokiomis sąlygomis jos bus naudojamos. Jei daugiausiai nuvažiuojama mieste, labiau tinkamos yra smulkesnio protektoriaus (padangos rašto) ir minkštesnės gumos padangos – jos dirba tyliau ir yra saugesnės. Tačiau jeigu automobilis reguliariai naudojamas važinėjant mažiau prižiūrimais kaimo keliais, geriau rinktis dygliuotas padangas. Tai gali skleisti didesnį triukšmą važiuojant, bet tuo pačiu užtikrina geresnį sukibimą su snieguotu keliu.

Dygliai padangose pasitarnauja kaimo keliuose ir padeda suvaldyti automobilį kritinėmis sąlygomis – apledėjusioje sankryžoje, staiga stabdant arba įsibėgėjant. Visvien, apledėjusiame kelyje automobilis nebus taip pat valdomas kaip ir vasarą, net su naujausiomis “Bridgestone”. Solidaus gamintojo žieminės padangos – tesingas pasirinkimas šaltuoju metų laiku, tačiau ir tai neužtikrins visiško saugumo. Daugeliui vairuotojų žiemą dygliuotos padangos suteikia psichologinį saugumo jausmą. Didžiausia dygliuotų padangų nauda yra tai, kad galima nuspėti transporto priemonės reakciją, bei jaustis saugiau miesto keliuose bei užmiestyje.

Be abejo, važiuojant ledu ar sniegu paprastos minkšto mišinio padangos nusileidžia dygliuotosioms, tačiau jas geriau rinktis važinėjant daugiau lietingu oru, šlapiu asfaltu ar neasfaltuotu grindiniu, ypač kai lauke tvyro sausas šaltis. Automobilių padangų gamintojai norėdami lyderiauti kasmet sukuria vis naujesnius ir geresnius padangų modelius, kurie po truputį perima geriausias dygliuotųjų padangų savybes. Taip pat svarbu paminėti, kad dygliuotomis padangomis toliau Lietuvos Respublikos nenukeliausite. Skandinavijos šalių keliuose dygliuotos padangos leidžiamos, o Lenkijoje ir Vokietijoje jomis važinėti negalima. Todėl jeigu dažnai mėgstate su savo automobiliu vykti poilsiauti už Lietuvos ribų, slidinėti Europos kalnuose, jums reikėtų galvoti apie žiemines minkšto mišinio padangas – padangas be dyglių rašto.

Taip pat reikia žinoti, kad kuo minkštesnis gumos audinys, tuo žemesnis yra padangos greičio indeksas. Automobiliu, ant kurios sumontuotos minkšto mišinio padangos Vokietijos greitkeliuose negalėsite skrieti dideliu greičiu, nes padanga tiesiog pradės staigiai dėvetis. Lietuvoje važinėjat pagal visas greičio apribojimo taisykles tokių problemų neiškils. Minkštos padangos slidžiuose keliuose geresnės, tačiau jos greičiau ir pradeda dilti. Be abejo, viskas priklauso ir nuo vairavimo ypatumų. Tačiau būtina atminti, kad padangų kietumo apžiūrinėjant gerai patikrinti sunku; riedėti ir tikrinti parduotuvėje – du skirtingi dalykai.